April 21, 2020

Datang sapu sawang

Assalamualikum wbt.

Post terakhir aku, 2018.

Aku pun dah lupa last 2018 aku tulis tentang apa.

Dan,2019...
Macam-macam berlaku. Terutamanya perjalanan aku untuk memperoleh zuriat. Ya, Ogos 2019 aku menjalani prosedur IVF/ICSI.

Satu perjalanan yang aku sangka senang pada awalnya. Dan silap aku, niat asal aku cuma untuk mencuba nasib. Dan bila aku go further the procedure, barulah aku rasa nak sangat pada zuriat. Kerana pada awalnya juga aku tidak berniat untuk menjalani IVF kerana keutamaan aku ketika itu ialah menghabiskan study aku. Bukan niat aku untuk melambatkan usaha memperoleh zuriat akan tetapi berdasarkan pembacaan aku, ianya akan menjadi sukar buat aku. Dan betul, ianya tidak semudah sangkaan kebanyakan orang. Walaupun begitu, I enjoy the journey.

Aku seorang pelajar. Stress ialah perkara biasa.Kejar dateline. Berulang ke besut dan kauntan. Semua membutuhkan kekuatan dalaman dan fizikal. Dan ya, kami gagal IVF/ICSI. Tiada embrio beku kerana tiada embrio bersenyawa.

Jika aku mampu, akan aku coretkan kembali perjalanan IVF/ICSI aku.InsyaAllah.

No comments: