Showing posts with label AURA PUTERI. Show all posts
Showing posts with label AURA PUTERI. Show all posts

May 14, 2012

Tak sampai maksud~

Assalamualaikum wbt.

Dah lame tak post ttg AURA PUTERI.sibok je manjang.Then ini progress pada hari ke-54.

Kiri-pic aku semasa celeb birthday BFF.Muka berminyak.Plus before keluar tempek bedak berfoundation untuk menutup flaw di muka.
Kanan-tanpa secalit bedak.

Tapi,bila post ramai pulak yang cakap muka chubby.adoii..lain nak sampai,lain org tafsir.
Especillay pic bawah niee...

Look chubby or hakikatnye mmg chubby?

So far rasa byk perubahan pakai AP.Rmai kwn2 tegur kulit dah tak nampak kusam.Parut2 halus dah hilang.
Tambah semangat nak terus pakai.
Alhamdulillah,tak sia-sia cuba.

Sape yang rapat dengan aku tahu condition kulit muka aku dulu2 macamna.tebal mana aku tempek bedak bila nak kua.

Satu lagi, aku berani promote sebab aku nampak hasil nya.If tak,aku tak berani nak promote.

Ok.sekian.Keyboard Off!


April 16, 2012

AURA PUTERI DAN KESAN TINDAK BALASNYA.

Assalamualaikum wbt.

Teutama sekali thanks kepada pembaca yang sudi baca entries ttg AURA PUTERI.Siapa yang terlepas boleh baca entry pertama,kedua dan ketiga.

Alhamdulillah adik aku hari ni hari pertama menggunakan AP nih.So 2, 3 minggu lagi kita tengok feedback dari dia.InsyaAllah akan nampak kesannye nanti.

So far progress kulit muka aku sekarang,jerawat giat menyerang bahagian dagu.Sebelum-sebelum ni zano dagu mmg zone kegemaran jerawat nak tumbuh cuma berbezanya jerawat yang naik lepas pakai AP ni cepat keluar isi nya dan tak sakit.Bila isi jerawat(?) cepat keluar maka cepatlah dia pecah dan sembuh.Dan jgn bimbang dengan AP parut cepat kering dan hilang.

Yang best nye,dulu-dulu aku pemicit jerawat yang tegar.Tapi sejak guna AP sayang ah muka nak picit-picit jerawat.Sebab tak sabar dan nak sangat-sangat kulit muka jadi santek.Magik kan??hihi(entah ape yg magik..kih3)

So,skrg aku nak share lah kesan-kesan penggunaan AP.Ini bukanlah kesan sampingan yang boleh membawa kemudaratan tapi untuk kecantikan kulit kiterr...


Berikut adalah beberapa kesan dan tindakbalas awal penggunaan Aura Puteri:

  • Kulit terasa sedikit gatal/ pedih/ panas.
  • Kulit akan sedikit kemerahan (spt sun burned) selepas mencuci muka.
  • Kulit terasa terik/ tegang/ kering.
  • Berlaku sedikit pengelupasan manja yang tidak menyakitkan (untuk membuang sel kulit mati dan hasilnya terlahir kulit baru yg lebih mulus, licin dan cantik semulajadi)
  • Keluar jerawat2 halus spt ruam (ada juga kes yg keluar JERAWAT BESAR) terutama di kawasan yg berminyak (tandanya produk Aura Puteri sedang bekerja dari dalam untuk membersihkan minyak yg terperangkap di dalam lapisan kulit dan pori yang tersumbat.
  • Kulit wajah kelihatan hitam / gelap (tetapi jarang2 berlaku)

#PERHATIAN ::

  1. Pengguna Aura Puteri akan menerima kesan dan tindakbalas yang berbeza-beza antara satu sama lain kerana produk Aura Puteri bertindakbalas mengikut jenis dan masalah kulit. Ada yang mengalami SEBAHAGIAN dari masalah diatas, ada yg mengalami SEMUA masalah diatas dan ada juga yg TIDAK mengalami sebarang masalah pun.
  2. JANGAN PANIK sekiranya anda mengalami salah satu dari kes di atas kerana tindakbalas diatas adalah healing process untuk merawat masalah kulit (seperti jerawat, jeragat, bekas jerawat, pori tersumbat, liang pori besar dan tona kulit tak sekata). Aura Puteri juga membuang sisa kotoran pada kulit dan lebihan minyak yang teperangkap di dalam kulit.
  3. Untuk mendapatkan kesan yang terbaik dan lebih cepat, dinasihatkan TIDAK CAMPUR PENGGUNAAN AURA PUTERI DENGAN PRODUK LAIN (seperti bedak, foundation,krim dan sabun cuci muka)
  4. Jika berlaku sebarang tindakbalas (biasanya dalam seminggu atau mungkin kurang dan mungkin lebih bergantung pada masalah kulit), diharap pengguna dapat bersabar dan tetap meneruskan penggunaan seperti yang disarankan.
  5. InsyaAllah selepas 1 set penggunaan, pasti ada yang menegur kelainan kulit anda yang mulus, halus dan lebih MEMANCOOORRRR.

Sekian terima kasih.

Selamat mencuba!

April 14, 2012

Kekal berkeyakinan dengan AURA PUTERI.

Assalamualaikum wbt dan selamat berhujung minggu readers!

Thanks kepada viewers for my previous and super previous entry.Sepertinya sambutan sangat menggalakkan.Alhamdulillah.

Pertama sekali ingin sy tekankan,sy bukan dealer.Tujuan entry-entry ini buat untuk berkongsi dan membantu meramaikan lagi pengguna AURA PUTERI.So,sememangnua ingin promosi tapi sy tiada niat ataupun tujuan utk kepentinagn diri.sekadar membantu semata-mata.Sy bukan kakak kpd dealers,adik pun bkn,cucu apatah lagi bukan.Sy juga pelanggan-pelanggan yg ingin berkongsi pengalaman dan sedikit ilmu setelah melalui fasa-fasa perubahan muka setealh sebulan menggunakan AURA PUTERI.Biarlah org cakap "overnye kau baru sebulan..."MEMANG!Sebab sebulan dah cukup buat aku gembira dan puas hati dgn produk ini.Sampai disini dulu pendahuluan..hahahhaa

Sekarang sy nak kongsi apakah AURA PUTERI boleh lakukan kepada kulit anda:



  • mencerahkan kulit yang kusam
  • meratakan warna kulit tidak sekata
  • menghilangkan flek bekas jerawat
  • merawat jerawat & jeragat
  • mengecilkan pori-pori 
  • melindungi wajah dari efek sinar matahari
  • menghaluskan & mencerahkan wajah secara semulajadi seawal 14hari


Sesuai digunakan seawal dari remaja berumur 15 tahun, kerana BEBAS dari bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan hydroquinon dan tidak menyebabkan kesan kebergantungan.

Siapa yang memperkenalkan saya dengan AURA PUTERI??

IBU SAUDARA SAYA..

Selepas 3 bln berAURA PUTERI.
Yang best nye husband dia pun berAURA PUTERI..
Lastly,biarlah org cakap ko promote lebih-lebih bukan dapat ape pun.Ye memang tak untung pape pun cuma puas hati bila org tertarik dengan produk kita pakai.Dan lagi rasa senang hati bila org pakai kulit dia elok dan cantik..

Untuk keterangan lanjut jom join page INI dan INI..

Selamat mencuba pasti tidak menyesal.

Sekian,terima kasih..

April 13, 2012

Solution to my skin.

Assalamualaikum wbt..

Salam hormat,di hari jumaat.(pantun 2 kerat??)hahaha


Walau ramai yg seakan tidak percaya perubahan kulit saya,tapi saya tidak kecewa.Mmg betul kadang-kadang gambar boleh menipu,gambar boleh dimanipulasi..Saya tak nafikan itu.Jika tak percaya datang face-to-face..Mahu??hihi..

Macam-macam lah org cakap.Ada cakap edit,ada cakap saje amek angle cerah dan macam-macam.But what ever people said,i already found the solution for my skin..Alhamdulillah.Keyakinan semakin bertambah bila keluar umah dan berdepan dengan org ramai.Yelah dulu2,sy akan tempek bedak compact with foundation tapi bila kena panas mekap cair.And kena touch-up.Nak solat pun susah sebab kena bersihkan muka dulu.

Sekarang sgt senang.Nak kua umah?calitkan saje krim muka.Nak solat?cuci muka then pakai krim balik.Senang kan?tahan lama pulak tu..Tapi produk ape sy guna?

AURA PUTERI.


AURA PUTERI jawapan kepada masalah kulit saya yang berminyak,berparut,kusam dan berjerawat suatu masa dahulu.

Jangan bimbang.Harga 1 set aura puteri ini masih mampu milik walaupun anda seorang pelajar.

Untuk keterangan lanjut sila join gruopINI dan INI JUGA.Kakak-kakak grup akan membantu anda.Mereka sume frenly.Jgn bimbang!

So,ape lagi???Decision is in ur hand!I'm just sharing my experiences.

Selamat mencuba..

bye3.

afta a month using AP!


SEBELUM DAN SELEPAS...DULU LAIN,SEKARANG LAIN TAK?


Assalamualaikum wbt

Salam Jumaat dan Salam Hari Penuh Barakah!

Apa ni ni SEBELUM DAN SELEPAS ni..Nih nak jual produk lah ni kan??Jangan salah paham dek noon.

Cik jah nak citer ni ha..1 produk cik jah guna dah selama 30 hari (sebulan).Amacam ada perubahan tak?

Jangan tak percaya okeh.Ini bukan edit photohop oekh..Ori punya..Nak tahu produk?Mana nak dapat?

Tggu next entry!

JOm same-same memancor!Same2 memikat!

Sekian,wassalam!

p/s:Bakal mr.fiancee cakap sgt fairer dari dulu cuma parut2 tu ada lagi sikit.And he asked me to continue with this product!