January 12, 2011

alhamdulillah..proposal approved!!!

assalamualaikum people!cewah spiking lak ptg2 buta nih.

alhamdulillah...aku syukur sgt arini.ingat x proposal yg aku ckp tempoh ari..da APPROVED by lecturer.
so,next is kn bt refinement kpd proposal tersebut mengikut specifikasi MPMM..adoyai ni br bt grup projek.bkn senang nk dptkan satu tajuk tu..byk kali gak di reject..tp,xpe.ni lumrah.ni br level degree..nant da keje nanti..mcm2 hal ag kita kena harung..oleh sbb ni grup project aku nk kongsi skitla tips keje berkumpulan ni...

1)percaya pd kebolehan rakan sekumpulan. walaupon anda ragu2 dgn rakan anda,cuba bg kepercayaan pd dlu.bg peluang utk dia tnjuk kemahiran,kebolehan dia.senang citer,jgn pndg rendah kt org lain la ni

2)dgr cadangan org lain,bg peluang od ahli grup lain utarakan idea or pndpt dia.mungkin,dia ada idea lbh baik.jika,anada x setuju dgn dia..jgn pangkah dia trus..krn ianya boleh mewujudkan suasana dingin ktka perbincangan.

3)beri tunjuk ajar n sedia di ajar.jika kwn anda xtahu,tlg di,ajar dia.jika kwn anda tegur anda or cuba nk ajar anda,jgn mrah dia..or jgn sesekali ckp "aku tahu la..aku penah bt ni,xyah aja"

sebenarnya ada ag kot tips tp yg ni je sempat nk tulis..out dulu 4 jogging!

sekian~

No comments: