January 19, 2011

"i'm n0t perFect!"

penah dgr citer i'm not single?da pnah tgk?ok skrg aku nk blaja tulis skrip.tajuk citer aku i'm not perfect.kprg rse boley pecah panggung x citer aku..ok.baik..aku reka citer je.aku xde talent tulis skrip.tulis kt blog pon mcm hape je.ok.baik.aku stop merapu skrg.titik.

korg pnah pk x ape peranagi korg yg korg mmg konfem,pasti,sah,valid dan mmg membuatkan org or lebih senang annoy dgn kau?ade ade ade?ok.baik.aku ngaku aku rse ada.dr dulu sampai skrg aku rse aku amat sgt nian suka MERAJUK.xkira lah dgn famly,kwn terutamanya n mr.tutt...

pk balik nape suka merajuk.in my point of view.sbb musabab utama ialah kita terasa dgn org itu kanz3?
yela example;kwn2 kau ttbe ckp sesuatu yg sensitip di telinga kau.ko rse mcm halilintar kate2 dia.walau kwn kau ckp dlm nada gelak2 n senyum2 kambing busuk.kau ttp kecik ati dgn dia kanz?

ok.meh aku ckp cara aku nk atasi cara ni..
1.perkara yg aku bt ialah mendiamkan diri.even msg dtg bertalu2 dr kwn2 kau yg itu,kau cuba hiraukan dulu utk satu sela masa.aku  bt mcm ni sbb aku pesen yg hot-tempered jugak.kalo aku blas msg dgn org itu mungkin aku sempat menghadiahkan kata2 x seronat di dgr.so..aku back off dulu.

2.sambil2 kau membawa hati yg luka tu..kau muhasabah la diri.jgn kau ikutkan perasaan kau tu.pk semula setiap scene kejadian tersebut.pk pangjang2 n positif2..kalo kau ikut amarah setan yg jahanam..jahanam la hbgn korg dgn org itu okai!

3.msg org itu.mntp maap atas kemerajukan kau.explain ape yg kau terasa sgt mse tu.kau kena jjur.kau xleh pendam perasaan ssorg.nanti jd dendam!org berdendam kwan setan kan3??kalo dia da dgr dr mulut kau,mungkin dia ssame mintk maaf.kau pon jd  berlagak kau xbersalah..mntak maap dgn dia jugak.

ok..sekian entry merajuk dr sy..

p/s:kgn mengharap org pujuk kau.nanti kau kecewa!

No comments: