April 8, 2011

BODOH dan JAHAT.complete set!


bila bercakap soal-soal kenegerian pandang-pandang lah kiri kanan anda. mungkin apa yang anda cakap itu boleh mengguris hati saya.
kamu cakap kamu tak boleh dengar orang terengganu cakap BODOH.kasar!YES mmg kasar.saya akui.dan jujurnya saya akui saya pon tak boleh dengar orang bukan terengganu cakap BODOH.kasar!yes memang kasar.perkara utama kat sini saya nak cakap perkataan BODOH tu.tak kira lah orang mana sebut, cakap, pronounce ia tetap berbunyi KASAR!
maaf lah kawan jika saya tak berterus terang pada kamu-kamu semua tentang hal yang satu ini sebab tatkala anda berbicara tentang hal ini saya hanya mampu terdiam sebab saya kecik hati.
satu lagi saya amat amat amat pantang jika orang melabelkan orang-orang terengganu ni dengan pelbagai gelaran. sebab bagi saya melabelkan orang-orang mengikut sedap hati sendiri tanpa fakta adalah tidak menjaga sensitivity.adakah kamu tal sentap jika orang melabelkan orang negeri anda jenis yang kasar dan gangster???
satu soalan untuk kita sama-sama pikir tengahari ini.
jika lah negeri kesayangan saya ni orangnya jahat-jahat belaka kenapa balai polis ada di negeri kamu juga??oh takot orang-orang jahat dari sini lari ke negeri anda kah??macamna kalau saya cakap orang-orang jahat yang ada kat negeri saya ni sebenar orang-orang jahat yang datang dari negeri anda??sentap tak mak???

oleh itu,amek lah iktibar dan pengajaran kisah saya ini.saya bukan mahu cari pasal.tapi telinga dah sakit dengar macam-macam.kepada rakyat terengganu sekalian, behave yourself!tunjukkan kita ada adat budaya yang elok.

No comments: