November 23, 2013

Suamiku playboy?

Assalamualaikum wbt..Macamna weekend? Aku terperam di umah shj.Suami sudah pulang ke kg halaman utk mencari rezeki.Makanya aku Mrs.Lonely whole week.

Suamiku playboy? Ada eh tajuk drama gitu.Maaflah aku dah lama xtgk tv.Maklumlah duduk bilik bujang.Mana muat nak letak 1 tv.Sbb dah ada freezer makanya tiada ruang utk tv.Xpelah.Lama pulak aku mukaddimah.

Alhamdulillah.Perkahwinan menghampiri 6bln.Bahagia? Of course.Tapi biasalah tatkala ujian dtg, kdg2 tak mampu jgk nak handle.Alhamdulillah.Suami jenis sgt penyabar walaupun kdg2 perilakunya hermmm.Xpelah katanya lg suami.Lelaki dah kawen ni mcm biasalah, perangainya laen.wahwahwah.tettttt

Husband yg aku kenal dlu bg aku dia laen dah selepas kawen nih.Bukan nak cakap laen in negatif part, tp positif.Kalo dlu, aku sebagai perempuan, aku rasa mcm eh dia ni syg aku ke tak.Mcm gtu gtu je.Pastu majuk pon bt derkk je kan.Tp alhamdulillah.Now.Rasa sgt disayangi.Rsa sgt dilindungi.Lbh2 lg bila sakit kan.Eh kena kawen baru tahu..

Tp, bersedia lah fizikal dan mental.Kdg2 sesuatu yg kita tak jangka akan berlaku.Dan ianya ujian dan dugaan buat kita.Apa yg org laen hadapi kdg2 tak sama dgn apa Allah tetapkan utk kita.So, bride to be out there, be prepared and dun give high expectation on ur marriage so much.

Eh dah mcm kuliah kursus kawen.Tu lah aku, kdg2 menulis tak ada hala tuju.Asek terlajak.Ahh asal tak terlajak kata sudah.

Sekian.
Happy weekend everyone.
Wassalam

No comments: