November 11, 2010

request menu for hari raya haji (entry sebenar)

assalamualaikum...alolo...aloha amigos..

entry yg dah byk ari tertangguh..krn faktor komitmen pd pelajaran..tpu weh..bese2 org bt entry psl mknan ni org tempek gmbor sekali..pakej lengkap.tp,aku xdop gmbor nok di tempeks.sila berimaginasi tinggila kwn2.

NASI DAGANG MAK N NENEK AKU BUAT
nasi dagang..anda kenal nasi dagang?pnah mkn nasi dagang?pehh...aku kasi 5 bintang lah kalu mak aku buat nsi dagang.nenek aku sbgai ketua chep pon turut terlibat same dlm xtvt membuat nasi dagang nih.memandangkan umah aku n umah nenek aku sebeloh sajo maka menu hari rya kami samo aje.berkongsi periuk org kate.menu ni pon dah di approved oleh assistant chep yakni mak aku.nenek den iyo kan sajo.

PUDING COCKTAIL AkU BUAT SENDIRI
brg mknan yg nih besenya ada buah2 dlm tin,custard yg digaul sebati di dlm bancuhan susu sejat.ltak dkm peti sejuk dan mknlah pd bila2 anda mahu.hahahahahha dan yg penting aku buat sendiri okeh ikut citarasa aku sendiri.tp,bese2 xde org komplen ape aku buat.habes tinggal senduk je selalunye sampai aku sendiri xsempat mkn.hahahah

KEK COKLAT LEMBAP HASIL TGN MAK AKU
kek coklat mak aku buat same gak mcm kek coklat mak2 org lain buat.cuma yg speselnye ianya dibuat oleh soorang ibu utk anak2nya yg pulang ke kampung..cewahhhhhh


MEEHUN SUP MAK AKU BUAT
meehun mak aku bt pon mmg lain ah dr yg aku mkn kt kafe2 org man2 tempat.ada kacang grg,ikan bilis grg,n sambal dia bt dgn kicap+cili bkn cuka+cili mcm sstgh org buat.cuka tu la bt aku pedih perot tuh


YONG TAU FU YG DIBELI DI PSAR MLM
akibat daripada yong tau fu yg dijual sekitar u aku nih krg sodap aku sggup menunggu balik umah utk mkn yong tau fu yg dibeli di psar mlm berhampiran umah aku.aku da lbh krg 2 bulan x balik.so,2 bulan aku termimpi2 mkn yong tau fu dgn family

sekian...

p/s:aku pon xtahu ape aku tulis.muahahahhahah

2 comments:

Anonymous said...

nk nasi dagang gak..nti bawak balik cnie...hahah...nk puding koktel ahkak eqa wat..nk2.....

-buyong in the house-

iQapiQa said...

yong:bleh2..insyaAllah...sape dtg ari jumaat 19.11 ada pluang rse puding cocktail aku wat.nasi dagang no promise la syg..