June 25, 2011

kalimah ALLAH di KUSZA|UDM

Assalamualaikum w.b.t.

malam ni Iqa nk berkongsi kisah benar dan betul-betul terjadi di kampus Iqa dulu.Okay mungkin ada yang dah tahu dan dengar tentang hal ini.So,tak lah terkejut sangat bila dengarnya.tapi,bagi yang tak tahu..kan sekarang dah tahu.hehe~


Okay ini bukan gambar palsu atau gambar yang di photoshop serta sebagainya. Kejadian ini betul-betul terjadi sekitar tahun 2006-2007 ataupun awal lagi dari itu.Gambar ini diambil sekitar 2006-2007 yakni ketika Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin dinaiktaraf menjadi Universiti Darul Iman Malaysia. Dan sekarang telah menjadi Universiti Sultan Zainal Abidin Kampus Gong Badak (kampus tersayang).

Akan tetapi menurut sumber kalimah tersebut sudah tiada pada lokasinya.Mungkin telah dibuang ataupun telah tertimbus dek tanah. Mula-mula dapat tgk gambar ni terdetik jugak nak pergi tengok tapi orang cakap dah tak ada.Kecewanya!!

Ya Allah barakahnya bumi tempat Iqa menuntut ilmu.Tanda kekuasaan Tuhan Yang Maha Esa.

**Fakta Penting**
#Unisza bukanlah sebuah universiti swasta malah sebuah IPTA
#Unisza bersebelahan dengan Universiti Malaysia Terengganu
#Unisza mempunyai 3 kampus (Gong Badak(KUSZA),Kota(Depan Hospital Sultanah Nur Zahirah),Besut(dalam pembinaan))

Sekian.
Wassalam
Keyboard 0ff


5 comments:

aunieZ said...

aah da xde sbb hri tu de construction korek2 sini sana habis hilang sob2

iQapiQa said...

oh ea?akak pernah tengok ke?untungnya..

Miecyber said...

Subhanallah....

Anjing Berbulu Panda

Benrauf said...

Allah di mana-mana pun ada.

iQapiQa said...

Miecyber:tQ sudi baca

Benrauf:yes..Allah wujud tidak bertempat.tQ sudi baca.