July 11, 2011

Saya sebagai suri rumah separuh masa

Assalamualaikum w.b.t

Teman-teman sihat dop?saya setakat ni bernyawa lagi.Kalau-kalau sat lagi pergi bertemu Ilahi.Doakan temanmu ini okeh.

Dah tak lama lagi dah nk masuk bulan puasa.Lepas puasa kita beraya.Huh..pastu sy sebagai yang bergelar mahalsisiwi akan meneruskan study seperti biasa setelah 2 bulan lebih menjadi suri rumah separuh masa kepada mak saya.

Hah..pagi-pagi bila bangun ada satu tempat yang saya akan tuju.SINKI.yep sinki..org lain ke sinki cuci muka gosok gigi saya cuci piyuk belanga.hahaha.mmg itulah keje sy pagi2.almaklumlah mak sy suka memasak.kalo belah malam sy akan setelkan sinki.pastikan semua telah dicuci.bangun pagi je aik?dah bertimbun balik.ye ye kalo tak mak sy adik2 sy pon suka memasak sebab adik-adik lelaki sy stok master chef semuanya.hahahha

Bab cuci baju plak mak mmg serah kat saya.buatlah mcmna pon asal setel.Tapi mak merungut bila sy jaga bahagian laundry sabun cepat jek abes.ups..hehehe.mna tak nya.sy jugak lah house keeper.nampak cadar or langsir or baju sekolah mahupon baju sukan tersorok adik-adik saya sume sy sumbat masuk mesin.Kalo mak saya sebab pejabat dia kat umah je.jadinya house keeping seminggu sekali aje..bila membasuh penuhla satu machine.kalo saya,wajib setel laundry sekali sehari.hahahha..

mak saya cuma bahagian masak memasak.bila mak masak sy boley tdo..freedom..wahaha.Oh lupa sy bagitahu teman-teman.disamping jadi suri rumah kpd mak tercinta sy jugak buat bisness.Saya jual ketupat pulut daun palas tuu.hehe.setakat ni alhamdulillah laku dengan pertolongan mak sy dan nenek sy.seronok berniaga ni sebenarnya.so,sape2 yg dok area dungun boley la kalu sudi nk order.ok?

thanks sudi baca.

keyboard 0ff

2 comments:

hanafijaafar said...

bagus basuh periuk belanga tu, dalam masa 4 bulan, boleh jadi gagah perkasa... muscle tumbuh bertimbun-timbun..

iQapiQa said...

hanafijaafar:bila da tumbuh muscle bleh masuk angkat berat.hahah