August 11, 2011

Kisah sejadah,telekung dan gelagat umat manusia|part 2

Assalamualaikum w.b.t dan hallo!!

 fiuhh..penat sgt nih.and skrg baru dpt peluang tekan-tekan keyboard buruk nih.almaklumlah jadi peniaga beserta pakej pembantu rumah ni memang tak menang tangan.

Fakte kes 1 aku dah bebel panjang semalam.tdo semalam sampai termimpi2 surau.*jgn percaya*.so,kita tgk fakta kes yang ke-2.

Perkara 2|telekung sembahyang di surau-surau
Apa kehal pulak pasal telekung nih???Ceritanya beginih,

Bila kwn2 kuar bejalan samada shoping or sekadar jln2 makan angin kwn2 bawak tak telekung or kwn2 redho je dengan telekung yg ada kat tempat kwn2 benti untuk solat samada masjid ataupun surau??

As for me,aku lebih suka bawak telekung bila kuar sebab tu aku krg gemar handbag kecik2.kdg2 beg kuliah pon aku bantai bila kua jenjalan.yes aku bkn lah jenis yg berjangok bagai.mana yg menyenangkan aku,aku capai.sebab tu aku sebelum kua 4 5 kali tukar baju dan seluar.1 lagi aku suka beg besar aku sebab aku suka sumbat je brg2 aku beli dlm beg.bio ler tak cool pon.

ok berbalik pd topik asal.kenapa aku lbh suka bwk telekung sendiri?antara salah satu sebabnya aku rasa korg pon bleh agak rasanya.

Dengan bau telekung yg tersedia(TYT) pernah membuat kan aku termuntah selepas solat.membazir pizza aku makan.rugik rugik!

Dengan TYT itu juga aku sering tak khusyuk solat.Solat cepat2 sebab tak tahan bau.Dan aku rugi lagi sebab tak dapat pahala kusyuk dlm solat.

Sebab TYT itu warna nya kuning dan kadang coklat serta adakalanya oren diseliling muka telekung. Agak meloyakan tekak dan sekali lagi membazir milo ais aku minum.rugik rugik rugik!

Dan akibat keayuan seorg perempuan mencoek lebihan eyeliner di matanya pd TYT.oh seperti TYT itu tisu mahupon tuala kecil.dan aku rugi lagi sebab tak dpt kelihatan remajew apabila apabila kua jenjalan sebab bawak beg besor mcm nak letak pempers anok.

Seterusnya,aku rasa mcm nk sekeh2 kepala mereke yg tak reti nk jaga kebersihan telekung kat surau.sesuka hati dia je wat telekung tu mcm tuala lap muka dia yg basah.dahla pakai foundation 4 inci.abeh melekat kat telekung.ko nak makeup setebal mcm org simen bata buat rumah pon makeup lah.make sure kau jaga kebersihan barang2 public yg dikongsi bersama.ok ttbe emo!!

Cuma aku nk cakap kat sini pasal telekung kat surau esp kat surau shoping complex yg kondisinya amat tak melambangkan agama Islam agama yg menyarankan kpd kebersihan.Yelah kalau pakaian kita utk beribadah pon teruk,can't imagine benda2 lain.Dan pada aku management shoping complex pon kena amek beratlah hal2 mcm ni.let say anta dobi ke telekung2 tu once a month.xbleh sebulan sekali 2 3 4 5 bulan sekali pon xpe.ni tak,semenjak bukak mall sampai kesudah asyik guna telekung berkulat hapak.huh.

heh..terlajak sudah.oklah kesimpulannya aku suka bila kua time xbleh solat.kih3.boley bergaya kelihatan bergaya gitu bawak henbag somel dan kdg2 lenggang je bawak purse sebijik!!

**thanks sudi baca.
***wassalam
****key board OfF

No comments: