August 3, 2011

macam-macam hal..

Assalamualikum w.b.t dan hai peeps..
Ni posa ke tak ni?Tu nampak cili kat gigi tu..eh yang sahur?kantoi tak gosok gigi kau nih.harharhar..

Bape jam je aku offline.macam-macam citer kuar,meletops sana sini.sebagai insan yang gemar tahu hal-hal semasa(eh mmg kena tahu ape!) rajin la aku stalk,blogwalking sana sini.alamak busy body la pulak aku nih.dah namanya celeb mesti aku nak tahu.kih3..kisah putus tunang keeper no1 malaysia tak abeh-abeh lagi ropanya.takpelah pesanan aku kat deme,alah malu tu sekejap je.lame2 nanti org penat mulut dok ulas hal same.diam ler.tak gitu mak temah?

kita nak ambek tahu hal org,tapi jngan lupa hal-hal macam ni bukan sekadar jadi topic hot mesyuarat tingkap or tajuk borak2 sambil minum teh..arap2 jadi pengajaran dan iktibar utk kita.take note sikit ye cik esah ye.jap ag kalo tak kamu,anak-anak kamu nak bertunang n berkahwin.Nak buat pape tu bialah berpada-pada.Kalau dlm Islam pon di syariatkan agar tunang tu tidak dihebohkan supaya tak menjadi fitnah.So ape yg Islam ajarkan tu benar-benar ada hikmahnya.Aku bukanlah mahu backup sape2 sbab dlm hal ni.msg2 ada silapnya.So both ke setel leklok dan if ada mana2 silap mintak maaf sebab dah melibatkan maruah family.

Benda ni pon jadi peringatan pada aku.Bukan semua laki suka hal-hal peribadi dicanang.Dan bg aku skarang aku lebih suka dok diam-diam.mana aku nak citer,aku citer just pd teman rpat dan family.Bukan ape,kalo tak jadi,kan malu mak ayah.(eh bkn malu tu sekejap je ke?hahahha)Paling jahat aku menangis 7 hari 7 mlm pastu buat ayat sadis di FB.huhuhu.tapi tu dulu,sekarang kena low down benda-benda mcam tu sebab rasa rugi asyik nak emo je.

Terlebih suda aku bebel(kan dah kate kuat leter aku nih).I myself kalo bleh xmo tunang.kalo TERpaksa tunang(ada ke mcm ni??) tak lebih 6 bulan.Tu kebiasaan family aku,Stat dr mak sampai makcik aku dan aku dan adik2 pon gitu la jugak kekdahnya.

Udah-udah la tu bebel.So,selamat berbuka dan selamat berterawikh.da da da.Wassalam

keYboaRd ofF bebeh!

No comments: