October 25, 2011

Aku tak ada ABAH

Assalamualaikum w.b.t dan hai loyal readers!Eh ada ker??

Entry SEBELUM INI,sejujurnya aku menitiskan airmata setiap kali aku dengar lagu tu.(So,kau pegi dengar tu pesal?hahahahahah).Eh kau orang kena tahu aku ratu airmata kalah Fauziah Nawi.drama queen sangat kanzz!Aku ada 2 tabiat ni,aku suka mandi sebelum tdo dan aku suka nangis sebelum tdo.Teringat kat arwah abah aku,sudah cukup buat aku melalak.kuangkuangkuang.(Bukan nak sedekah al-fatihah ke dok?dok nangis pulok).OK cukup untuk mukaddimah.

So,part ni baut aku betul-betul touching!

Lafaz sakinah bermula
Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Korang tahu aku dah tak ada abah macam korang kan?(mana-mana yang ada lah)So,bila aku nikah nanti aku tak dapat tengok abah aku sebak nak serah anak dia ni pada suamiku nanti.Aku tak dapat alami sebab aku dah tak ada ayah/abah.Pada kau orang yang ada ayah/abah tolonglah hargai beliau.Bila dah tak ada macam aku ni baru tahu tak lengkap hidup tanpa seorang ayah.

So,overall lagu ni cakap pasal pesanan seorang ayah kepada menantu lelakinya supaya menjaga dengan baik anak perempuannya,

Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu

Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Lirik dia betul-betul macam dari hati seorg ayah.Dulu kecik-kecik nangis cari abah(aku lah tu).Nanti dah kawen cari laki pulak.huhuhu.lumrah.

dah dah dah.nanti aku ulas panjang lagi makin mengarut.So,pause here.Till next.Chiouw.

Thanks sudi datang!keyboard off

No comments: