January 6, 2012

hari-hari berlalu bagaikan husin bolt yang berlari.

Assalamualaikum..belog dah berhantu kah?Moga-moga tidak.Sebab tuan belog bukan hantu malah manusia ciptaan Allah yang cantiiiikkkkkkkk!(sila tarik nafas panjang-panjang.kihkih6)

Cuma ada seminngu sahaja untuk berada di bumi unisza.aishh..cepat sungguh masa berlalu.lagi cepat dari usin bolt berlari.tak tipu.3 tahun setengah di sini.Tempat yang mana dulu,aku berkeras tak nak pegi.Sebab dapat kos sains komputer.Orang cakap kos lelong kan.Nanti kite tgk sape yang kena lelong.hihi

Sem 1-aku budak baru.Tak tahu ape itu programming.KOSONG.ternganga bila cik nazari sebut programming.3 minngu masuk u,abah kembali ke rahmatullah.Satu tamparan yang hebat dalam hidup aku.Aku masuk ke unisza semata-mata demi abah aku.Sebab masa tu abah sakit,aku nangis-nangis tak nak kos sains.comp.Abah susah hati sebab tgk aku nangis.Atas nasihat seseorang aku relakan hati masuk ke kos ni.Semata-mata dan demi menjaga perasaan dan kesihatan seorang bernama ABAH.Sekarang,abah dah tiada untuk tgk aku konvo September nanti.Sedih.So,sem satu aku kurang perfom,sebab minat terhadap sains.comp kurang lagi masa tu.Aku end-up dgn 3.49 saje.Sipi-sipi aje nak DL.Tapi DL bukan segalanya pada aku.Sebab aku masih rasa sains.comp bukan 'JALAN' aku.

Sem 2-masuk sem 2.Masih mencari mana tapak aku dalam sains.comp.jika sem 1 aku tak join program pape kat u nih.Sibuk study.Sebab aku start from NULL belajar programming.So,byk masa abis utk study.Roomate pulak BEST STUDENT.Tak study,tapi result POWER.Ada jugak rasa nak challenge dia.Tapi,sem 2 aku stat dah join program.Stat masuk persatuan.Jadi block leader.Dan 1st program aku join ialah hiking kat GUNUNG BUJANG MELAKA.Di sini lah,aku jumpa dengan CIK KHAI..Sape cik khai?tettttttttttttttttttttt.Sem 2 walau study hard sikit(sikit?) tapi aku enjoy sebab setat ada feel programmer dah.hihi.Sem 2 setat bersosial dengan rakan luar kuliah(bukan klasmet).Tapi alhamdulillah.Pointer naik sikit dari sem 1.3.54.Dapat merasa naik pentas.huhu.Sem 2 sem aku bersosial(dengan berhemah).Merata aku pegi program.Mak angkat dua tiga.Naik gunung sebulan sekali.hahaha.Kawan pon bertambah....

to-be-continued!!!!

No comments: