April 16, 2012

AURA PUTERI DAN KESAN TINDAK BALASNYA.

Assalamualaikum wbt.

Teutama sekali thanks kepada pembaca yang sudi baca entries ttg AURA PUTERI.Siapa yang terlepas boleh baca entry pertama,kedua dan ketiga.

Alhamdulillah adik aku hari ni hari pertama menggunakan AP nih.So 2, 3 minggu lagi kita tengok feedback dari dia.InsyaAllah akan nampak kesannye nanti.

So far progress kulit muka aku sekarang,jerawat giat menyerang bahagian dagu.Sebelum-sebelum ni zano dagu mmg zone kegemaran jerawat nak tumbuh cuma berbezanya jerawat yang naik lepas pakai AP ni cepat keluar isi nya dan tak sakit.Bila isi jerawat(?) cepat keluar maka cepatlah dia pecah dan sembuh.Dan jgn bimbang dengan AP parut cepat kering dan hilang.

Yang best nye,dulu-dulu aku pemicit jerawat yang tegar.Tapi sejak guna AP sayang ah muka nak picit-picit jerawat.Sebab tak sabar dan nak sangat-sangat kulit muka jadi santek.Magik kan??hihi(entah ape yg magik..kih3)

So,skrg aku nak share lah kesan-kesan penggunaan AP.Ini bukanlah kesan sampingan yang boleh membawa kemudaratan tapi untuk kecantikan kulit kiterr...


Berikut adalah beberapa kesan dan tindakbalas awal penggunaan Aura Puteri:

  • Kulit terasa sedikit gatal/ pedih/ panas.
  • Kulit akan sedikit kemerahan (spt sun burned) selepas mencuci muka.
  • Kulit terasa terik/ tegang/ kering.
  • Berlaku sedikit pengelupasan manja yang tidak menyakitkan (untuk membuang sel kulit mati dan hasilnya terlahir kulit baru yg lebih mulus, licin dan cantik semulajadi)
  • Keluar jerawat2 halus spt ruam (ada juga kes yg keluar JERAWAT BESAR) terutama di kawasan yg berminyak (tandanya produk Aura Puteri sedang bekerja dari dalam untuk membersihkan minyak yg terperangkap di dalam lapisan kulit dan pori yang tersumbat.
  • Kulit wajah kelihatan hitam / gelap (tetapi jarang2 berlaku)

#PERHATIAN ::

  1. Pengguna Aura Puteri akan menerima kesan dan tindakbalas yang berbeza-beza antara satu sama lain kerana produk Aura Puteri bertindakbalas mengikut jenis dan masalah kulit. Ada yang mengalami SEBAHAGIAN dari masalah diatas, ada yg mengalami SEMUA masalah diatas dan ada juga yg TIDAK mengalami sebarang masalah pun.
  2. JANGAN PANIK sekiranya anda mengalami salah satu dari kes di atas kerana tindakbalas diatas adalah healing process untuk merawat masalah kulit (seperti jerawat, jeragat, bekas jerawat, pori tersumbat, liang pori besar dan tona kulit tak sekata). Aura Puteri juga membuang sisa kotoran pada kulit dan lebihan minyak yang teperangkap di dalam kulit.
  3. Untuk mendapatkan kesan yang terbaik dan lebih cepat, dinasihatkan TIDAK CAMPUR PENGGUNAAN AURA PUTERI DENGAN PRODUK LAIN (seperti bedak, foundation,krim dan sabun cuci muka)
  4. Jika berlaku sebarang tindakbalas (biasanya dalam seminggu atau mungkin kurang dan mungkin lebih bergantung pada masalah kulit), diharap pengguna dapat bersabar dan tetap meneruskan penggunaan seperti yang disarankan.
  5. InsyaAllah selepas 1 set penggunaan, pasti ada yang menegur kelainan kulit anda yang mulus, halus dan lebih MEMANCOOORRRR.

Sekian terima kasih.

Selamat mencuba!

5 comments:

y i e n said...

wahhh! mcm menarik je ni :)

Syafiqah Nafis said...

pink velvet,
sila lah cuba!tak rugi punye..

Mummy Sher said...

salam kenal.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

Harga Trica Jus said...

nice...
aku puna sesuatu nih !

Fiza Apani said...

just want to share...dh guna AP sejak Mac..dh nak abis satu set...sgt memberansangkan
mmg keluar jururawat besar2 kt bhg dahi..sampai skang ada parut..tapi parut pun dah makin pudar...dlm proses nk order APM plak...*peace*