October 4, 2013

The memorable moments:AKAD NIKAH

Assalamualaikum wbt..

Bersiaran dari laptop bukan tab..

Kisah yg bersambung..Nak bace teruskan,taknak bace xpe.This is just to recall back the momentos.

Setelah selesai tazkirah perkahwinan,upacara akad nikah pon bermula.Kata suami sebab tangan wali lg ketar dr dia,so dia krg gemuruh.3 kali percubaan kali ke 3 sah kami jd suami isteri.Kenapa 3 kali,ini gara2 wali yg menikahkan kami gugup walaupun pengantin lelaki sambut ijab qabul dgn betul.Weh wali 1st jd wali.1st nikahkan org.Muka pucat lesi.

Tapi,yg tak best aku dgr sayup2 je ijab qabul.Plus pengantin lelaki dikelilingi jemputan lelaki aku pulak dok agak jauh.Perasaan selepas dgr tok imam cakap SAH? Syukur sgt sgt sgt.Rasa mcm mimpi.Tapi once airmata dah mengalir oh baru sedar,dah jd ISTERI Khadir Mohamad rupanya.For sure mana pengantin akan menangis time2 mcm nih.Sempat aku plg tgk mak aku.Beliau kelihatan sebak.Terus laju je airmata mengalir.Naseb ccggsp dtg suh benti nangis.Kalau dilayan entahla...


Pengantin lelaki senyum je nak kawen..
Sebelum segalanya bermula,debaran di dada.chewwah.PhotoG suruh senyum pon rasa nk marah.Oi sgt berdebar
 Selepas akad dan takliq sume,Syukur..Husband solat sunat sekejap.Menitiskan airmata katenye.hihihi.Aku pon dah salam semua jemputan yg hadir especially mak aku dan mertua.Masa aku salam mak aku,aku nangis lg.Hoii.cengeng ke??

Dah settle tu tibalah upacara batal air smbahyang.Eg sarung cincin.Ingatkan dah habis berdebar tapi tak lagi..PhotoG pulak suruh buat lelama.Malu lah ai.

Duhai suami,bimbinglah daku..Dikaulah teman ku dunia akhirat.*sebak
Bersambung..dating jap

Tata.Wassalam

No comments: