October 5, 2013

Syawal 2013.

Assalamualaikum wbt...

Selamat berhujung minggu.This weekend takde plan gi mana2 pon even husband is here in KL.Because of kesihatan aku yg krg memuaskan.Thanks Husband for coming.Lets start recalling my syawal 2013.

Syawal 2013 

Aku start cuti raya on  7 Ogos tp 6 Ogos aku half day sbb nak geral awl ke lcct. Utk elak jem yg melampau.Alhamdulillah merasa jugak berbuka di LCCT.haha.Abes je aku ngap roti terus boarding.Makan roti je uolls sbb reserved perut nak makan dgn husband.Paling poyo aku buat ialah aku reserved luggage 15kg.Bila timbang xsampai 8kg pon.muahaha.Yelah mula2 poyo je nak beli itu ini.Alih2 setiap mggu dlm bulan puasa aku balik kg kot.So aku dah angkut sikit2.Membazior je amek luggage 15kg.bahahaha.So,safly landed Airport KT dlm pkol 9 lbh.Husband dah sampai awl dgn anak sedara dia.Wahh..rindu giler kot g.badak.Sempat lah round2 sana kejap.So,this is aku balik ke TRG.

NEXT....

Syawal 2013.Ianya lebih bermakna tahun ini dgn kehadiran org baru dlm family aku.Dan 1st time beraya bersama suami.1st time beraya as suami org.Adalah kelainan tu sedikit.At 1st kami decide nak beraya di Besut.Lastly husband ajak balik Dungun.Hoyeahhh.Sbb sbulan puasa tak balik Dungun pon. Last day puasa tu aku tolong husband berniaga.Meriah ok.Mase ni lah stok barang tak putus2 on demand.Syukur sgt.Lbh krg dlm pkol 4 bertolak balik Dungun.Dan luckily sempat berbuka puasa bersama mak dan adik beradik yg laen.

Lepas je bukak puasa,ak tolong ma buat ketupat memandangkan aku dah lame sgt tak buat ketupat nih.YES penat tapi berbaloi.Mlm sikit start iron baju melayu husband.See the different.Masa bujang baju aku,aku iron pagi raya.Skrg dah tmbh sepasang lg baju utk digosok..Mana sempat iron pagi sebelum solat sunat hari raya.Dan baju raya tahun ini pon hanyalah baju semasa majlis bertandang.Hijau pucuk pisang.Mlm raya tu pulak husband keluar dgn kwn dia.Kawen dgn org dungun jugaks.So,ak mintak tlg dia beli sampul duit raya.Duit dah tukar awl tapi xde sampul.So,dptlah beli sampul yg tak semengah mana tuh.Xpelah asalkan ada.

Pagi rayanya,selepas solat subuh adelah sesi bermaafan dgn husband.hihihi..Then turun ke dapur siapkan makanan husband sebelum pegi surau.Dah siap makan2,mohlah kite ke surau.Selepas selesai solat sunat balik umah salam dgn mak,mintak maaf byk2 dgn mak.Tp xdelah mcm family org laen ade sesi khas bersalaman.Salam pegi sendiri2 dekat mak.Malu lah iolss nak menangis depan adik badik laen kenn.

Dah settle umah sendirik,pegilah umah tokma kat sebelah.Tahun ni ada mak sedara dr johor dan kuantan balik.So,macam biasa.Bersalaman dan bermaafan.Amek gambar.Tapi tak puas hati kat diri sendiri,kelek tab ke sana sini tapi satu pon xde gmbar raya.Melainkan gambar ini,tu pon dr kamera pak uda..adusss

Dgn tokma dan tokki
Dgn mak sendirik pon xde.Mak iolls susah sikit diajak bergambar.Dgn adik beradik pon xde byk sgt.Tu pon ada ke tidak dgn org laen,yelah ktorg raya di dungun sampai raya ke 2 je.Pg raya ke 2 dah gerak balik besut.Dlm perjalanan tuh byklah menyinggah umah kwn2, hantar adiah kawen.Iols cuti tak lame.Maaflah tak dapek nak attend wedding kengkwn.

Ni pon gmbr raya.31 Ogos.Syawal lg tp dah nak ujg.
 So,tiillll then.Tata...

Wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

Seronoknya kawinnn :)