February 23, 2014

Pre-honeymoon Cameron Highland

Assalamualaikum wbt.Salam sejahtera..

Korang sihat? Buat ape je weekend? Aku lepak2 kat umah.Kemas2 barang.Dan kua ke TS dgn Yong for the last time.Kecewa nye baru jumpa dress lawa2 dan murah.*entah bila pulak boleh pegi.kalau lah jerteh ada times square kan kan..hehe

*aheh.back to topic!

Ahah!Why pre-honeymoon?Sebab plan nak ke Redang for honeymoon.So up to now tak ada kesempatan dan rezeki lg nak ke sana even dekat je dgn umah mertua.Dlm daerah besut jugak.Plannye tahun ni jugak kena pegi sana.Since aku pon dah nak pindah dan start belajar di Kampus Tembila.Moga2 jadual aku tak pack dn suami dpt cuti.makanya dpt lah ke Redang soon.Amiin.

Sebenarnya aku suka sangat baca travelog blogger2 laen. tapi aku tak berkemampuan lah utk bercerita seperti mereka.So here goes my travelog:

KL to Gua Musang dan Besut to Gua Musang

Sebenarnya this is last minute plan.Sangat2 last minit, plus agak celaru sbb husband di Besut dan aku di KL.Pd awlnya husband suruh ak naek tren ke GM dan dia pickup ak and tdo dlm kete dlu mlm tu b4 proceed to CH.Tp mana nya aku nk maen2 tdo dlm kete..Then.aku pk baek aku just amek teros any bus from Pudu ke CH dan husband pulak dr Besut ke CH melalui Gua Musang.Tp biasalah aku kan is3 yg selalu bmbgkan kselamatan suami makanya kami decide utk jumpa di G.musang dan continue ke CH melalui G.Musang.Hari Sabtu aku gerak dr Putra ke GM pkol 10.30 pg walau tket jam 10pg.Plus gamble  je pegi Putra pg tu beli tket.Even sepatotnya just amek msa 3 jam ke GM tp pkol 1.30 bru ak sampai kt RnR baru GM.lmbt kan..tense aku.Husband da tggu lame.sempat dia mkn patin tempoyak dlu kt RnR.ciss cake betol!

Gua Musang to Cameron Highland.

Pickup je aku dr bus terus gi isi minyak just utk penuh kan tank.Sbb after GM susah dah nak jumpa stesen minyak.Dan zass gerak ke CH.Sepanjang perjalanan aku tak tdo,mmg kal suami drive aku tak tdo.Sembang je.OTW tu jugak jumpa pos2 org asli.Ni 1st time kot ak jumpa.Suami dia dag biasa.Org asli nih kwn2 dia.hahaha.Cuma yg aku sgt2 teringat bila dah masuk area Lojing telinga jd bengang mungkin sebab tekanan sbb tmpt tggi dan mula la rsa sejuk dan nyaman je.Siap boleh off aircond.Melihat kemusnahan di Lojing, suami bg cermah alam sekitar free.Biasalah natures love kan..Aku hanya mendengar dan beri pandangan.Hampir pkol 4.30 mula memasuki CM.Pekan mula2 sekali akn jumpa ialah Kg.Raja.Aku as jakun girl tengok je org tanam sayur tepi jln, excited kemain.hehehe.Yelah xde kat tempat kita kan.Haruslah jakuns.Lastly dlm 5.30 sampai lah di Tanah Rata tempat kami pilih utk menginap utk 2 day 1 night.

Penginapan.

8Mentigi Guesthouse.Nama sempena jln which it situated No 8,Jln Mentigi,Tanah Rata

So utk penginapan aku dah book from booking.com..pre-booking.pay later.haha.Sbb ni juat a pre-honeymoon so just decide taknak stay hotel mahal2.Budget below RM100 gittew.Alhamdulillah just nice guesthouse nih.Owner dia friendly,siap offer ubat masa aku sakit*citer later k. Guesthouse ni agak tercerok,tp dekat dgn segala kemudahan ATM,kedai makan, 7/11 etc.So harga semalam cuma RM70.Free wifi, astro and cofffe/tea.laman dia luas dgn bunga2 cantik.Cuma unlucky bilik kami heater rosak.:(..Plus kat sini rmai bag-packers esp foreigners.Mmg sesuai utk percutian bajet.

Laman dia bersih dan byk tanaman bunga.

Before leaving..say bye!!
To be continued....

Wassalam

No comments: