November 25, 2014

Pray for ME!

Assalamualaikum wbt dan hi all..

For today I just post something on my FB to make things clear.Hoping that people around me understand.

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...
Perkahwinan itu sunnah.

Namun jangan dicela pada yang masih belum bertemu jodoh.
Pada yang sudah punya pilihan hati,berdoalah semoga dipermudahkan ke jalan yang halal.
Begitu jugalah pada yang sudah berkahwin.Umum mengetahui tujuan perkahwinan adlah untuk membentuk sebuah rumahtangga muslim dan meramaikan umat Muhammad.Namun,jangan dicela dan jangan mengherdik pasangan yang belum diberi rezeki dan kemampuan meramaikan umat Muhammad.Pasti terselindung satu hikmah disebalik sebuah kejadian.Berdoalah mereka diberi 'rezeki' seperti anda.
Hindarilah dari riak dgn rezeki anak yang diberi kerana anak itu amanah bukan bahan untuk menunjuk kehebatan diri.

Elakkan bertanya soalan yang sensitif pada rakan-rakan yang masih belum diberi rezeki anak.Soal kesuburan dan kemandulan contohnya. Yang tidak melaluinya mungkin tidak memahami.Beringatlah.Anda juga punya anak.Anda juga semestinya inginkan cucu penyambung generasi.Berfikirlah sejenak sekiranya hal seperti ini terjadi pada keturanan kalian di masa hadapan.

Saya berbicara kerana saya rasa segelintir dari kalian mungkin tidak memahami isu ini.Isu Qada' Qadar.Duduk dan fikirlah sejenak.Mungkin cara ini Allah ingin menguji kami.Kami redha.Dan mohon jangan permainkan 'keredhaan' kami pada ujian Ilahi ini.Mohon jangan jadikan kami bahan sendaan kalian sedangkan kalian tidak tahu betapa susahnya kami berusaha untuk memiliki zuriat sendiri.

Mohon maaf atas segala salah silap.Dan mohon doakan kami juga diberi rezeki seperti anda.Sekiranya ditakdirkan tidak diberi rezeki anak lagi,mohon doakan kami menjadi hambaNya yang bersabr.
Sekian,terima kasih.Terima kasih pada yang sudi membaca.

1 comment:

Najib Ariyan Ali Basha said...

doa saya anda akan dianugerahkan rezeki dalam apa juga yg anda impikan...

selamat tahun baru 2015