June 29, 2018

My TTC Journey 2018 Part One

uSo, masa MO interview beliau akan tanya period cycle, sex frequency per week, dah berapa lama dah kahwin, pernah makan pil hormon/perancang tak etc...

Masa ni suami tak masuk ikut sekali sebab ktorg expect dia just akan rujuk kepada pakar terus. Rupanya tidak. Hari yang sama buat blood test utk LSH/FSH pastu diberi tarikh utk blood test utk progresterone (p4) hari ke-21.

Unlucky me sebab lambat lg hari ke-21 dan ianya jatuh pada hari cuti. So, pada bulan 12 baru lah aku boleh buat test hormon p4. Dan pd bulan April 2018, tarikh temujanji pertama di Hospital Jerteh utk jumpa pakar OnG. Selain dari tu, untuk pihak suami, beliau kena collect sperma dan hantar ke lab utk analysis (SFA).

Masa rawatan di klinik kesihatan tu tak ada scan or something. Cuma MO akan interview masalah kita, blood test utk perempuan dan SFA utk lelaki dekat hopspital daerah. Itu shj. Dan dh ready semua, MO akan bg tarikh temujanji untuk jumpa pakar di hospital dearah.

Sekian, untuk fasa pertama rawatan. So, on 23 April 2018 adalah tarikh temujanji bersama pakar pertama aku di hospital daerah.

Thanks for reading.

1 comment:

Nancy Angel said...

com primevideo mytv : It’s valid link to activate com amazon mytvin your smart tv, just you need to visit given link and enter prime video mytv activation code. Prime Video has a wide repertoire of movies and series that will vary depending on the geographic area from where the subscription to the service is made.