May 9, 2011

entry TAMAK:reveiw sem 6 BCS software development

~edisi post tamak haloba..entry pagi tadi pon tak ada orang komen,buat lagi entry baru.

jika anda mahasiswa level normal macam saya yakni berada di sem 6 sekarang.macamna sem 6 kamu?normal di sini bermaksud lepas SPM masuk metrik/asasi/faoundation setahun pastu masuk university ambilan julai 08/09.yang tak normal tu saya klasifikasikan sebagai special case contohnya attend A-level ke,buat persediaan bahasa ke,buat fast-track ke serta sebagainya.a eh ini bukan isunya.tak kira lah macamna cara sekalipun kamu mauk universiti,yang penting kita success kan!


ok utk sem 6 aku cuma ada 15 credit hours,5 subject.tapi 4 papers sahaja pada final exam.jadual exam yang boleh aku kata aku boleh bersantai-santai tu la...tapi,yang jadi musnah nya sesi lenggang2 ialah kerana satu project.


Bengkel Pembangunan Perisian
okay..this is our pre-project for FYP (Final Year Project a.k.a PSM) which is in gruop of 3.kami come with one system,e-Maid  management system.ni lah sistem nak cari pembantu rumah ideal mengikut citarasa anda.sbb kerja ada yang bertangguh so waktu study week masih lagi tenggelam tinbul dengan sistem.cuma menggunakan PHP dan MySQL.aku seronok la buat system.even tak banyak invovle pada fasa coding.cuma aku target dpt B+ je.eh bukan tak nak target A+ tapi kadang-kadang tak nak kadi too confident!

Perkomputeran Pelayan Pelanggan
aku suka subjek ni.eh eh bukan belaja jadi pegawai perhubungan pelanggan la.belajar aplikasi client and server.client server kata senangnya korang request data nanti server respond lah pd kehendak(request) korang tu.alhamdulillah carry mark ok.aku target A lah sebab aku push lot of effort kat subject ni.tp,at last jawab paper ni dengan gumbira!!

Metodologi Penyelidikan  
silap aku lah kan do not pay attention kat class untuk subject ni sbb aku TERanggap subject ni senang skor.senang dapat A.plus aku minat subject ni.tp at last soalan killer kuar mase exam finals.mmg tak sangka-sangka keluar soalan macam tu.unEXpected sangat.Thus, aku target B je.

Software Project Management
actually this is my favorite subject.dari semester-semester lepas aku suka subject macam ni which is ada teory ada baca-baca hafal-hafal da kira-kira ada aplikasi.jawab soalan ni aku tersenyum lebar jugak cuma if aku tak dapat macam aku dapat maybe 2 careless aku buat 1)calculation and aplication 2)carrymarks for project report.aku target A- je.



Pembangunan Pengkompil
hahaha..gelak dulu.ni most favorite subject sebab banyak kira-kira dan banyak guna creativity tapi bukan arts pon cuma ada lukis-lukis berdasarkan Theory of Computer Science.cuma aku jadi down sebab carry marks rendah..yela quiz aku dapat 2/10.entah ape aku jawab mase online quiz tapi still dpt cover mase quiz 2.then,aku just skor B+ la..tu aku rsa highest la aku boley dpat utk sebject ni sebab utk dapat A aku harus dapat 81/100 for final.so,adakah mustahil??kita lihat nanti...

okeh..nanti kita tgk result mcmna k.kena target tak sumenye.kalo over target lagi aku suka!
till Next..bubai

No comments: