May 11, 2011

episod review isu semasa

assalamualaikum fellas!semalam tamakkan entry sudahnya hari ni tak ada idea nak cakap.tapi yang aku pasti aku tak pernah review tentang isu semasakat blog aku ni.eh aku ikut perkembangan semasa ape.cuma kadang-kadang aku takut melontarkan idea aku.aku bukanlah seorang matang tentang politik tapi aku suka politik,aku suka baca pasal undang-undang..ciss aku silap tak amek LAW dulu-dulu.hehe~nevermind..

apa yang aku nak cakap pada entry ni sebenarnya berkisarkan agama rasmi Malaysia.ok.untuk keutamaanya aku tak kamu-kamu yang baca salah faham tentang apa aku nak tulis.yes aku ada pendirian aku sendiri tentang parti mana aku nak pangkah tapi aku tak senang nak mendedahkannya.cuma kat sini aku nak sumeornag fikir logik dan waras serta rasional.

bukankah sekiranya kita mendengar sebarang perkhabaran tentang sesuau perkara,kita harus selidikinya terlebih dahulu.bukannya terus percaya bulat-bulat tentang apa yang dikhabarkan.mana tahu apa yang dikhabarkan itu suatu fitnah untuk menjatuhkan mana-mana pihak mahupun mahu memburuk-burukkan suatu pihak yang lain.mengenai isu yang digembar-gemburkan oleh satu pihak itu..pihak yang mendakwa satu parti X itu inginkan Kristian menjadi agama rasmi Malaysia..adakah datang dari sumber yang boleh dipercayai.contohnya ada bukti seperti rakaman video atau suara yang ASLI??ada ke??

ada yang aku baca ada akhbar Y yang sebarkan hal ni..penulisnya tahu bila baca satu blog.bagi aku ini semua bukti tak kukuh.bawak pergi mahkamah jadi bahan bukti pon tak akan diterima aku rasa.pastu adalah rakyat bangun membantah.bagus la sebab kita sayang agama kita sebab tak nak orang menghina agama lain..baguslah.ada yang beramai-ramai buat laporan parti X ini mesti kena dakwa sebab dah mainkan api perkauman.sudah!yang kena pulak parti X.hello aku bukan sokong parti X..tapi bagi aku kat sini..jelas dan terang yang mulakan benda ini sume satu BLOG yang 'itu'.kenapa kita nak menuding jari ke arah orang lain sedangkan apa yang didakwa dalam BLOG itu tak ada kata putusnya BETUL.

fikir-fikirkanlah..aku kesian makcik- dan pakcik dok berhimpun depan balai polis..konon-konon nak tunjuk bantahan tentang isu agama ni.tapi,yang dibantah tu 100% betul kah.kadang-kadang kita tak boleh taksub pada satu sumber sahaja..so,ini pendapat  peribadi aku sahaja.no offense ok.

p/s:tadi aku jenguk-jengukl la belog yg mendakwa itu..post dah di padam..jika benar kenapa padam syg??
tekan sini k utk lebih lanjut

No comments: