April 4, 2012

Selamat Pengantin Baru Sayang.

Assalamualaikum wbt..

Sebak bercampur sedih  rasa hati melihat org kita sayang dah kawen.Lebih-lebih lagi melihat si dia bersanding di atas pelamin.Saat si dia sah menjadi milik pasangan nya,satu perasaan datang tiba-tiba.Sukar untuk aku bercerita.Siapa yang mengalami mesti paham akan perasaan itu.Si dia yang aku sayang,menyulam sayang dan cinta hampir 4 tahun.Walau pun kau sudah berpunya aku harap kite2 masih mcm dulu.And aku rasa kite tetap mcm dulu.Selamat berbahagia sayang.Aku doakan kau bahagia walaupun si dia pilihan keluarga mu.Pasti ada hikmah di sebalik yang terjadi ini.Aku d0akan kau bahagia hingga ke syurga bersama si dia.

Aku cemburu.Tapi apa kan daya jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan.Telah Allah tulis bahawasanya kau dan dia bersatu jua akhirnya walau pelbagai halangan dan kesakitan kau terpaksa lalui.Aku doakan kan kau sayang.Kadangkala aku rindu waktu kita bersama,Tapi apakan daya aku tak mampu mengubah perancangnNya. Cuma aku berharap kau redha dengan kehendak Ilahi.Aku tahu kau kuat sayang.Lebih kuat dari aku.Kerana itu Allah beri ujian itu pada kau sayang.Bukan aku.Bukan kawan2 kite yg lain.Aku kagum dengan kau,sebab dlm tak rela kau masih tersenyum.InsyaAllah kau bakal menjadi pasangan yang baik dan anak yang baik.Aku doakan.

Aku pula dengan jodoh ku yang telah tersurat,entah bagaimana ujian Allah kepada aku.Aku mahu sekuat kau sayang.Doakan aku ye sayang.Aku rindu kau,aku rindu kengan dulu-dulu bersama kau dan rakan-rakan.Jika aku diberi peluang aku ingin kembali seperti dulu malah aku janji aku akan berikan lebih kasih sayang buat kau sayang dan rakan-rakan yang lain.

Akhir kata,semoga kau bahagia.Barakallah.Saat ni aku dendangkan lagu Barakallah nyanyian Maher Zain buat kau dan pasangan.

Dimana sayang ku Buyong...
Sekian coretan hati buat si dia Siti Nurfarahain Mohd Shah.

5 comments:

ChintaUOweyz said...

uikkss...sedihnya kosah awk ni sis..tp bila dh bce smpi abes bru trasa mcm ouhh ur syg is ur best girl friend kann?? hehe..nice post =)

wawa1506 said...

mana muka ak???mana??

BUYONG

Syafiqah Nafis said...

ChintaUOweyz:hehe..Thanks kak.ikin sudi bace.

Syafiqah Nafis said...

yong,xtaw nk selit ko kat mana.

Cik Una said...

syg u ols sepanjang hayat..if mase boleh di putar akn aku hargai masa2 kite dulu..sgt2 merindui kalian :( tp hanya doa jd iringan..yg berlalu menjadi kenangan..yg kedepan tetap harus dilangkah..gudluk syg2ku!!!