April 14, 2014

Rezeki.Alhamdulillah.

Assalamualaikum wbt.

Actually otak tgh stuck.Tak tahu macamna nak mula jurnal writing.

Tapi blog writing OK.Xde stuck kat mana2.hahahaha

Bila dah takleh nak pk dah,kuar cari terapi minda.*Shopping yeayy

Lepas anta husband pegi ofis td lengcong ke kedai kain jap.Beli kain pasang buat ma and mek*mertua serta utk kami 4 beradik perempuan.Alhamdulillah,tahun ni Allah bg rezeki lebih utk belanja adik beradik.InsyaAllah ade rezeki kite belanja ipar dan biras pulaks k.hehehe

Cerita bab rezeki Alhamdulillah dr mula2 keje rezeki in terms of duit tak pernah putus.Yes dulu masa 1st keje gaji on 25th which is after raya.Tahun tu jelah tak dapek nak berbelanja lebih.hehehe

Dan selepas kahwin ni pon bak kata husband,

'Rezeki lepas kawen kot2 mana pon ade.'
Alhamdulillah.Aku ingat aku sorg je perasan.hehe

Yelah lepas kes almemey dulu aku byk murung.Sedih.Sbb 1st car kan.

Tp alhamdulillah lah rezeki Allah lepas tu tak putus2..

Cuma sekali je sepanjang kahwin aku rsa agak perit bab kewangan yakni masa aku resign dulu.Waktu tu previous company hold gaji,husband baru keje dgn gov of course lah delay gaji sebulan dua kan..

Tp nak dijadikan cerita,tup tup dptlah duit kutu.Boleh lah topup mana yg patot kan.

So,mana yg rsa dah mampu kawen tu percepatkanlah.
Mana yg rsa mcm takut2 nak kawen sbb bimbang tak mampu bela anak org,usah bimbang.Rezeki dtg mencurah2 selepas kawen.InsyaAllah.

Cuma tu lah dlm kes aku Allah hold dulu rezeki anak.
Tapi bila sampai waktunya,bila kami bersedia..rezeki 'itu' akan datang..
Amiin.

Ok.Wassalam.

Thanks for reading.


No comments: