April 7, 2014

My everyday.

Assalamualaikum wbt..

Kerana entry aku semalam, aku tak sedap duduk sebenarnya.memikirkan macam-macam pandangan org.

'Ouh,,desperatenya dia'
'Alah rilek lah kau tak sampai setahun pon lagi.org laen bertahun kot'
'Alah..be positif.Abaikan kata-kata org'

Dan macam-macam lagi aku fikir.
Katanya suami aku over-thinking.Sbb tu selalu stress.-_-

Beginilah..meh aku cerita.

Selepas aku going-back-for-good sebenarnya aku memang berniat.

'This is the right time for me to TTC'

Then bila fikir komitmen study,aku pulang ke pangkal jalan.Sambung niat asal masa LDM dulu.

'Pregnant or not belakang kira.Ada rezeki kami syukur,tak ada life must go on' gittew.But at the same time we just put effort eg catat ovulation date.And I myself amek asid folic.

So for time being kiranya takdelah istilah trying to conceive hardly eg pegi berurut ke or beli produk untuk mudah hamil yg bersepah kt fb tu..

We still want it be natural.cewwahh.

My everyday pon sebenarnye lek2 je.Pagi kemas umah.Sambung dgn keje dlm bilik.Tlg mertua masak2 kat dapor.Pastu sambung keje balik.Ptg tgk ikan belaan n lembu.Tgk kambing lembu belakang umah.Kdg2 belaja drive dgn husband pusing2 kampung.

Macam tulah hari2.

Aku dan husband jenis suka bergurau.Buat lawak.Gelak.Pagi bangun pon dah ketawa besar which is aku kira we are happy go lucky couple.Bab kuat sentap mmg aku juara tp encik sabar saya pandai pujuk..Pandai menjernihkan keadaan.Overall we're happy couple.Susah nk gadug besar or TAK PERNAH!

Overall aku tak hidup dlm stress.Nak pk beranak ke tak pon sebulan sekali pk which is bila nk datang period.hahaha

So,ape aku nak cakap sebenarnye ni?

Main point aku ialah....

Kalau org tak kecoh aku beranak ke tak,aku xdelah sentap.Aku tahu mereka semua perihatin.Syg kat aku.Sape tak suka org amek berat hal kita kan?sangat2 menghargai.

Cuma kdg2 buat aku sentap bila org banding2 aku dgn psgn laen.

'eh dia kawen dulu dr kau tp dia dah beranak lah.'

'org dah beranak satu.kau bila lg?'

Jujur,aku cukup sentap bila nak banding2 aku dgn org laen.Kdg2 yg tanya tu makcik2 kakak2.Aku tak menjawab dgn ayat POWER pon tak sampai hati.Sebab HORMAT.

That;s why aku terkilan sgt.

Adakalanya aku boleh berpositif.

'Ok fine.Bagus jugak dorg tanya.Boleh mengingatkan aku bahawa aku kena lebih berusaha'

Tapi ada kalanya aku tak mampu.Aku manusia biasa yg emosi up and down.

Then,adakah aku 100% harom utk sentap dgn segala pertanyaan dan persoalan org keliling?

Sekian..

Wassalam


No comments: